Zwangerschapsyoga

Zwangerschapsyoga is een prettige manier om in beweging te blijven en je voor te bereiden op de bevalling. De oefeningen zijn voor iedereen toegankelijk met/of zonder yoga ervaring en daardoor een geschikt zwangerschapscursus voor iedere zwangere.

Door het volgen van zwangerschapsyoga creëer je een fijn moment in de week om bewust bij je zwangerschap stil te staan, te ontspannen en ook in beweging te zijn. Dynamische oefeningen worden afgewisseld met ademhaling, rek en strek oefeningen, bekkenbodemspieren en ontspanning. Naast deze fijne oefeningen krijg je veel handige tips waardoor je zo goed als mogelijk bent voorbereid op de bevalling. Door de verschillende oefeningen die wij doen maar ook door de praktische informatie krijg je meer vertrouwen en raak je steeds meer geïnformeerd over de bevalling.  De oefeningen zijn gebaseerd op de hatha yoga.

Als je twijfelt of zwangerschapsyoga iets voor jou is, ben je altijd van harte welkom voor een proefles.


Lesinhoud zwangerschapsyoga 

Het volgen van de zwangerschapsyoga is een fijne manier om in beweging te blijven en nodigt jou uit om in jouw kracht komen te staan.

In de lessen komt het volgende aan bod:Zwangerschapsyoga2

  • Ademhalingsoefeningen
  • Versoepelen en verstevigen van de spieren
  • Ontspanningstechnieken
  • Innerlijke rust en vertrouwen
  • Geboorteplan
  • Pijnstilling
  • Aandacht voor het bekken en de bekkenbodem
  • Mindset
  • Bevalhoudingen
  • Oefeningen en tips voor na de bevalling
  • 1  partnerles

Tijdens de partnerles krijgen jullie veel informatie en praktische tips, je bent hierdoor samen goed voorbereid op de bevalling.

Tarieven en aanvullende info
De lessen duren 75 minuten, de laatste 15 minuten van de les bespreken we tijdens de thee/water allerlei onderwerpen rondom je zwangerschap en de aanstaande geboorte van je kindje. Denk hierbij aan pijnstilling, het opstellen van je geboorteplan etc.

Klik hier voor tarieven  en lestijden.